تحليل فرايندهاي انتقال حرارت خنک کاری لایهای پرههای توربین
تمایل به بازده بیشتر و رسیدن به توان بالاتر باعث تلاش برای رسیدن به دمای ورودی به توربین بیشتر میشود. در عوض دمای ورودی به توربین بالاتر باعث ایجاد مشکلات برای پره توربین میشود. همواره به دنبال تولید توان بیشتر همراه با بازدهی بالاتر هستیم. با پیشرفت فناوری های خنک کاری پره های توربین و همچنین تولید مواد مقاومتر امروزه دمای ورودی به توربین در بسیاری از توربین های گاز پیشرفته بیشتر از دمای ذوب مواد بهکاررفته در پره ی توربین هست. بنابراین بهمنظور افزایش دمای ورودی به توربین، تحقیقات بسیاری در زمینهی مواد مقاوم در برابر دماهای بالا و روش های پیشرفته ی خنک کاری صورت گرفته است.