[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 98/04/24 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۲۴ | 
AWT IMAGE

آقای علی محمودی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر محمدی، روز دوشنبه 98/04/31 از رساله دکتری خود تحت عنوان "توسعه شیوه نوین تولید آنتروپی در ارزیابی رفتار خرابی تک لایه و چندلایه های متعامد کامپوزیتی زمینه پلیمری تحت بارهای خستگی تک محور " دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 16:30 روز دوشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار خواهد شد.

چکیده:

تحقیقات اخیر نشان می­دهد که اندازه­گیری میزان آنتروپی تولید شده تا لحظه­ی شکست می­تواند به عنوان معیاری برای تخمین عمر خستگی به کار رود. در این رساله مدلی بر مبنای تولید آنتروپی برای پیش­بینی رفتار خستگی کامپوزیت­های با لایه­چینی تک­جهته و متعامد ارائه شده است. در مدل ارئه شده دو پارامتر بحرانی برای راستای الیاف و عمود بر الیاف معرفی می­شوند. این پارامترها به ترتیب آنتروپی شکست خستگی الیاف و ماتریس (FFE-F و FFE-M) نامیده می­شوند که مجموع آنتروپی­های حاصل از انرژی­های آزاد شده به واسطه خرابی و تغییر شکل­های برگشت­ناپذیر تا لحظه­ی شکست می­باشند. آزمایش­های استاتیکی و خستگی متعددی بر روی نمونه­های کربن/اپوکسی انجام شده است. نتایج آزمایش­های انجام شده به منظور مشخصه­سازی و همچنین نتایج شبیه­سازی­های صورت گرفته در کنار نتایج آزمایش­های اعتبارسنجی ارائه شده است. یک مدل خرابی بر مبنای مبانی مکانیک محیط­های پیوسته با در نظر گرفتن خرابی­های استاتیکی و خستگی در نظر گرفته شده است که بتواند رشد آسیب استاتیکی در چرخه­های ابتدایی را لحاظ کند. روشی بر مبنای قانون اول ترمودینامیک با در نظر گرفتن انرژی­های آزاد شده در سیستم به واسطه خرابی، تغییر شکل­های برگشت­ناپذیر و خواص ویسکوالاستیک ماده ارائه شده است تا دمای نمونه­ها در حین فرآیند خستگی را پیش­بینی کند. در فرآیند آزمایش­های خستگی دمای نمونه­ها با یک دوربین ترموگرافی اندازه­گیری شده است که نتایج آن برای اعتبارسنجی مدل ارائه شده است. نتایج مؤید این موضوع است که مدل آنتروپی خرابی قابلیت­ تخمین عمر لایه­چینی­های متعامد با در نظر گرفتن اثر ترتیب لایه­چینی را دارد و همچنین امکان در نظر گرفتن تأثیرات دمایی بر روی نتایج وجود دارد.
 

واژه‌های کلیدی:تخمین عمر خستگی، دما، انرژی هیسترزیس، آنتروپی-خرابی

 
دفعات مشاهده: 2084 بار   |   دفعات چاپ: 113 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 55 queries by YEKTAWEB 3991