[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/11/09 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۹ | 
AWT IMAGE

  آقای محمدعلی عبدوس دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر صفاری، روز شنبه 97/11/13 از رساله دکتری خود تحت عنوان "مطالعه فرایند جوشش و تولید آنتروپی در کویل مارپیچ" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 10 صبح روز شنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

مطالعه ی جوشش جریانی تحت گرادیان فشار شعاعی در کانال‌هایخمیده باعث ایجاد پدیده جریان ثانویه شده که باعث بالا رفتن مقدار آشفتگی جریان و ضریب انتقال حرارت سیال  نسبت به حالت بدون گرادیان فشار شعاعی می‌شود. در این رساله رفتار دینامیکیحباب‌ها در جوشش جریانی مادون سرد تحت گرادیان فشار شعاعی (کانال خمیدهU  شکل) مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر آن از کانال مستقیم (بدون اثر گرادیان فشار شعاعی) نیز استفاده شده است. مشاهدات تجربیدر مطالعه قطر جدایش و فرکانس ترک حباب ها به کمک تصویر برداری سرعت بالا، نشان می دهند که، قطر جدایش و برخاست و همچنین فرکانس ترک حباب ها از روی سطح هیتردر کانال خمیده در شرایط مرزی برابر، به علت وجود پدیده گرادیان فشار شعاعی از کانال مستقیم افقی بیشتر می باشد. برای بررسی بهتر مفهوم اثرگرادیان فشار شعاعی، از روش آنالیز نیروهای وارده بر حباب در هر دو کانال خمیده و مستقیم استفاده شد و دو نیرویی که مرتبط با خمیده بودن کانال می باشند، استخراج شدند.از آنجایی که مدل جوشش دیواره معروف به ار پی ای برای مدل سازی فرایند جوشش در نرم افزار، برای قطر جدایش حباب و فرکانس آن از روابطی استفاده می کند که در آنها پدیده گرادیان فشار شعاعی دیده نشده است، در نهایت توانایی پیش بینی درستی از دمای دیواره در مدل سازی را ندارد. برای اصلاح این نقص در پیش بینی قطر جدایشو فرکانس جدایش حباب ها، مدل ها و همبستگی هایی توسعه داده شدند که در نهایت کمک شایانی به مدل سازی رفتار سیال در کانال خمیده می کند. برای مطالعه جامع تر تمامی موارد، علاوه بر قطر های جدایش و فرکانس آنها، موراد دیگری نیز همچون دماهای دیواره و برخی پارامتر های مهم مورد مقایسه واقع شده اند. در انتها، تئوری تولید انتروپی در جوشش مورد اشاره قرار گرفته و عبارتی مناسب برای انتروپی تولیدی حرارتی استخراج شده و نشان داده شده است که، مقدار انتروپی تولیدیحرارتی در جریان جوشش مادون سرد در شرایط مرزی برابر برای هر دو کانال، برای کانال خمیده از کانال مستقیم افقی کمتر می باشد که از پایین بودن دمای دیواره کانال خمیده و بالاتر بودن ضریب انتقال حرارت آن ناشی می شود. 

دفعات مشاهده: 787 بار   |   دفعات چاپ: 30 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3928