[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/11/02 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۱/۲ | 
AWT IMAGE

  خانم سـلاله سلـیمی دانشجوی دکتری جنـاب آقای دکتر حق پناهی، روز یکشنبه 97/11/07 از رسـاله دکتری خود تحت عنوان "تحلـیل تئوری و تجربی فـرآیند کـانال­سازی اصطکـاکی اغـتشاشی (FSC)" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 10 صبح روز یکشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

رشد سریع درخواست و نیاز به کوچک­سازی قطعات در صنایع مختلف، طراحی و ساخت سیستم های خنک­ساز را با چالش جدی روبرو ساخته است.در این بین، کانال­سازی اصطکاکی اغتشاشی (FSC)، تکنولوژی مقرون به صرفه و نوینی است که می­توان از کاربرد عملیاتی آن جهت غلبه بر چالش­های ساخت کانال­های خنک­کار داخلی بهره جست. فرآیند FSC بر مبنای بهینه­سازی یکی از عیوب جریانی متداول در فرآیند اصطکاکی اغتشاشی به نام عیب کرمی­شکل بنا شده است که خود بر ضرورت فهم دقیق جریان در ناحیه ناگت و به دنبال آن بررسی تأثیر پارامترهای عملکردی فرآیند بر خواص کانال­های تولید شده دلالت دارد.بنابراین، در این رساله بر مبنای بررسی دقیق مطالعات موجود در پیشینه پژوهشی، مطالعه آزمایشگاهی فرآیند FSC طرح­ریزی و در سه گام طراحی و ساخت فیکسچر، طراحی و ساخت سیستم بازبینی نیروهای فرآیندی و طراحی و ساخت اولیه ابزارها اجرایی شده است. با اطمینان از موفقیت آزمایشگاهی فرآیند و با توجه به ضرورت وجود رابطه کیفی مابین پارامترهای فرآیندی و خواص کانال­های تولید شده، برای نخستین بار مدلی تحلیلی بر مبنای رفتار اسکرو اکستروژن­ها ارائه گشته است که نتایج آزمایشگاهی نشان­دهنده انطباق رفتاری این مدل با فرآیند FSC است. از سویی دیگر و به منظور توسعه کاربرد صنعتی این فرآیند، ضروری است تا تاثیر پارامترهای ساخت FSC بر اصلی­ترین فاکتورهای طراحی MHE به وضوح مشخص گردد.  بنابراین، در ادامه این پژوهش، ابزارهای نوینی بر پایه مدل تحلیلی ارائه شده و درک عمیق جریان پیچیده ماده در فرآیندهای بر پایه اصطکاکی اغتشاشی (FSBP)، طراحی شده است. طراحی ابزارها بر پایه دو اصل کلی تسهیل جداسازی مواد و هم­چنین تشدید میزان ماده تخلیه شده از حفره کانال­های ایجاد شده استوار است. این ابزارهای طراحی شده FSC، به صورت تجربی در هر دو جریان لمینار و توربولانس مورد استفاده قرار گرفته­اند تا تأثیرات هندسه این ابزارها بر روی پارامترهای عملکردی "مقاومت جریانی" و "مقاومت­های حرارتی همرفتی و رسانش" گذرگاه­های خنک­کاری ساخته شده، مورد مطالعه قرار گرفته و به انتخاب ابزار برتر منجر گردد. علاوه بر این گذرگاه­های تولیدی به روش اصطکاکی اغتشاشی از دیدگاه تنش­های عملیاتی نیز مورد بررسی قرار گرفته­اند تا ظرفیت تحمل بار هیدرولیکی در آن­ها مشخص گردد. تنش ناشی از بار هیدرولیک به کمک نرم افزار آباکوس و تنش­های پسماند ناشی از فرآیند ساخت بر مبنای یک مدل ترمو-الاستو-ویسکو-پلاستیک و به واسطه روش المان محدود پترو گلرگین محاسبه شده است. نتایج نشان از سهم قابل توجه تنش­های پسماند در تنش­های کششی مخرب دارد که به منظور کاهش این سهم انجام فرآیند با حضور خنک کار آب بررسی و تاثیر مثبت آن تایید شده است.
 
واژه‌های کلیدی:کانال­سازی اصطکاکی اغتشاشی،  فرآیندهای بر پایه اصطکاکی اغتشاشی،  مدل کیفی اسکرو اکستروژن، مقاومت جریانی، مقاومت­های حرارتی همرفتی و رسانش، تنش­های عملیاتی .
 

دفعات مشاهده: 877 بار   |   دفعات چاپ: 26 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.19 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3928