[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/09/19 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۹/۱۹ | 
AWT IMAGE

آقای مهدی محمودی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر منتظری، روز چهارشنبه 97/09/21 از رساله دکتری خود تحت عنوان "بهینه سازی همزمان سایزینگ و استراتژی کنترلی خودروی هیبرید پلاگین" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 08:30 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

با توجه به نگرانی های روزافزون در مورد انتشار گازهای گلخانه ای از یک سو و منابع محدود سوخت های فسیلی از سوی دیگر، خودروهای هیبرید الکتریکی مورد توجه قرار گرفته­اند. خودروی هیبرید الکتریکی پلاگین (PHEV) با توجه به دو منبع انرژی قابل شارژ مستقل و نتایج قابل توجهی که برای کاهش آلایندگی و بهبود سوخت در چرخه رانندگی واقعی ارائه می دهد، جایگاه ویژه­ای به دست آورده است. عملکردخودروی هیبرید پلاگ­ینعمدتا تحت تاثیر مدیریت انرژی و سایزینگ اجزای سیستم انتقال قدرت می باشد. بنابراین ایده بهینه­سازی همزمان سایزینگ و مدیریت انرژی خودروی هیبرید پلاگ­ین می­تواند منجر به بهبود اقتصاد سوخت و کاهش آلاینده­ها گردد.
در این رساله، بهینه­سازی همزمان استراتژی کنترلی و سایزینگ اجزا سیستم انتقال قدرت خودروی هیبرید پلاگ­ین در شرایط مختلف رانندگی ارائه و پیاده­سازی شده است. بدین منظور ابتدا مدل­سازی خودروی هیبرید پلاگ­ین با در نظر گرفتن ساختار موازی، مودهای عملکردی خودروی هیبرید پلاگ­ین و استفاده از نمودارمشخصه موتور احتراقی بر مبنای داده‌های تست موتور و همچنین سیکل رانندگی واقعی خودرو و مدل باتری لیتیومی انجام شده و با نتایج تست واقعی یک خودرو هیبریدی صحه­گذاری شده است. آنگاه سایزینگ یک خودروی هیبرید پلاگ­ین برای اجزای سیستم انتقال قدرت انجام شده و سپس استراتژی کنترلی فازی برای مود عملکردی ترکیبی خودرو در شرایط مختلف رانندگی ارائه شده است. نهایتا بهینه­سازی همزمان چند هدفه­ی مقید استراتژی کنترلی و سایزینگ اجزای سیستم انتقال قدرت با به کارگیری الگوریتم بهینه­سازی ژنتیک در شرایط مختلف رانندگی به گونه ای انجام شده است که مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه های جاری خودرو با در نظر گرفتن سطح شارژ باتری و تامین شرایط دینامیک طولی خودرو، کاهش یابد. شبیه­سازی الگوریتم بهینه­سازی همزمان استراتژی کنترلی و سایزینگ با مصالحه بین توابع هدف آلایندگی و هزینه، تابع قید (عملکرد دینامیکی خودرو) و مشخص کردن متغیرهای بهینه­سازی، نشان می­دهد که در نظر گرفتن تاثیر متقابل پارامترهای استراتژی کنترلی و سایزینگ خودرو، تاثیر قابل ملاحظه­ای در طراحی بهینه خودروی هیبرید پلاگ­ین و عملکرد آن دارد. نتایج نشان می­دهد که در الگوریتم بهینه­سازی همزمان، هرچند افزایش تعداد متغیرهای بهینه­سازی باعث افزایش زمان همگرایی و پیچیدگی بهینه­سازی می­گردد، ولی مصرف سوخت، آلایندگی و هزینه جاری خودرو با در نظر گرفتن عمر باتری در شرایط مختلف رانندگی به ترتیب تا 9%، 6% و 7% کاهش می­یابد. نهایتا تاثیر پارامترهای مختلف خودرو و شرایط ترافیکی با رویکرد همزمان هزینه و عملکرد بررسی شده، که نشانگر قابلیت تطبیق­پذیری خودرو هیبرید پلاگ­ین طراحی شده در شرایط مختلف، می­باشد.
 
کلمات کلیدی: خودروی هیبرید پلاگ­ین، سایزینگ، استراتژی کنترلی، بهینه سازی همزمان چند هدفه، هزینه و آلایندگی، شرایط ترافیکی
 

دفعات مشاهده: 740 بار   |   دفعات چاپ: 21 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 54 queries by YEKTAWEB 3858