[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
درباره دانشکده::
معرفی افراد::
امور آموزشی::
امور پژوهشی::
فضاهای تحقیقاتی::
اخبار و رویدادها::
پردیس و مجازی::
آیین نامه ها و فرم ها::
تسهیلات پایگاه::
::
اطلاعات تماس

AWT IMAGE

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی مکانیک

کدپستی: 13114-16846

صندوق پستی: 163-16765

تلفن:9-77491228

فاکس:77240488

پست الکترونیکی:

meresearch@iust.ac.ir

..
سیستم جامع گلستان

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
سایت دانشکده مکانیک را چگونه ارزیابی می کنید:
عالی
خوب
متوسط
   
..
قطب علمی

AWT IMAGE

قطب علمی مکانیک جامدات تجربی و دینامیک

..
کادمان

AWT IMAGE

کانون دانش آموختگان و اساتید دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران

..
:: 97/06/31 دفاعیه دکتری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۳۱ | 
AWT IMAGE

آقای شاهرخ رحمانی دانشجوی دکتری جناب آقای دکتر نویدبخش، روز چهارشنبه 97/07/04 از رساله دکتری خود تحت عنوان "طراحی و مدل­سازی دستگاه کمک قلبی بالن- پمپ خارج آئورتی" دفاع خواهد کرد. این جلسه ساعت 15 روز چهارشنبه در آمفی تاتر دانشکده مهندسی مکانیک برگزار می گردد.

چکیده:

هدف رساله حاضر طراحی، مدل­سازی و شبیه­سازی یک نوع خاص از دستگاه کمک قلبی خارج آئورتی با استفاده از روش تعامل سیال-جامد (FSI) است. این دستگاه کمک قلبی در بیمارانی کاشت می­شود که دارای بطن ضعیف و با بازدهی پایین جهت پمپاژ خون به سیستم گردش خونی به صورت نرمال می­باشند. قسمتی از این دستگاه که در تماس با سیستم قلبی قرار دارد، متشکل از بالن­هایی است که اطراف آئورت صعودی و یا نزولی قرار می­گیرند و به صورت متناوب با اعمال فشار به وسیله واحد پمپ و کنترل دستگاه پر و خالی می­شوند. این پر و خالی شدن بالن­ها به ترتیب در فاز­های دیاستول و سیستول باعث افزایش انرژی جریان خون بیمار و در نتیجه پمپاژ بهتر خون به سمت سیستم گردش خونی می­شود. مدل شبکه آئورتی واقعی همراه با انشعابات آن (رگ­های براکیوسفالیک، کاروتید، سابکلاوین و کرونرها) از طریق عکس­های پزشکی جهت مدل­سازی استخراج می­شوند. بالن­های دستگاه کمک قلبی از جنس پلیورتان، بافت رگ آئورت و سیلیکون رابر انتخاب می­شوند. شبیه­سازی برای شبکه آئورتی با فرض الاستیک خطی و هم­چنین هایپرالاستیک غیرخطی و برای بالن­ها با فرض الاستیک خطی انجام می­شود. سیال خون به صورت یک سیال ویسکوز و نیوتنی و کمی قابل تراکم و با فرض­های آرام و آشفته در نظر گرفته می­شود. جهت داشتن مدلی واقعی برای خون در رگ­های کرونر، شبیه­سازی برای فرض سیال غیر نیوتنی نیز تکرار می­شود. نتایج نشان می­دهند که دستگاه مورد نطر می­تواند تا 60% انرژی خون را در فاز دیاستول افزایش دهد و قابلیت جابجایی 25 تا 32 میلی­لیتر خون در هر سیکل را دارا می­باشد. دستگاه کمک قلبی رساله حاضر باعث افزایش دبی خون به اندازه 2.5 برابر نسبت به حالت بیمار بدون دستگاه در رگ­های کرونر در بازه خاصی از سیکل قلبی می­شود که این منجر به خونرسانی بهتر به بافت خود قلب می­شود. این مقدار افزایش دبی در رگ­های کرونر بیشتر از افزایش آن به وسیله دیگر دستگاه­های کمک قلبی رایج مانند دستگاه کمک قلبی داخل آئورتی می­باشد. استفاده از دستگاه کمک قلبی چند بالنه جهت پمپاژ خون به صورت پیوسته یا به اصطلاح پریستالتیک تاثیر معناداری در کاهش تنش­های وارده به دیواره آئورت و همچنین نیروی وارد بر دریچه آئورت نسبت به استفادهاز دستگاه کمک قلبی تک بالنه دارد، هرچند که از بازدهی کم­تری نسبت به آن برخوردار است. با بررسی تاثیر این دستگاه بر روی خواص مکانیکی بافت آئورت در طول زمان، به وسیله ساخت نمونه آزمایشگاهی آن، مشخص شد که دستگاه کمک قلبی رساله حاضر اثر منفی قابل ملاحظه­ای بر بافت آئورت ندارد.
واژه­های کلیدی: دستگاه کمک قلبی خارج آئورتی، پلیورتان، سیلیکون رابر، سیستول و دیاستول، روش تعامل سیال-جامد، دستگاه کمک قلبی چند بالنه
 

دفعات مشاهده: 621 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA code
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
School of Mechanical Engineering
Persian site map - English site map - Created in 0.18 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 3760